Träning

Har varit ute med Izor på en promenad i kväll,då passade jag på att köra lite kontaktövningar lös med honom det fungerar mycket bättre när han inte behöver vara kopplad.Jag körde den övningen efter promenad vägen vid Husumhallen.Fungerade jättebra vi hade bra kontakt hela vägen han tittade upp på mig hela tiden .När vi hade gått en bit kom en och gick emot oss men Izor skötte sig jätte fint gick brevid mig hela tiden.När vi nästan kommit hem kopplade jag lös honom och körde en inkallning som han är mycket duktig på.Har fått en bättre hund i koppet när man har kört mycket kontakt övningar,efter allmänlydnads kursen är slut kommer Izor nog att vara jätte duktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0